Heb jij al een logo? En een huisstijl? Dit is de basis voor het neerzetten van je merk. Hoe werkt dit en waarom heb je het nodig?
Het is belangrijk dat jij jouw bedrijf neerzet als merk, omdat merken deel uitmaken van mensen hun leven. Mensen houden van merken en het geeft ze de mogelijkheid om zich uit te drukken. Of het nu is in hun appartement, hun werkplek, hun kleding of hun reisbestemming. Ze schaffen datgene aan wat het meest aanspreekt, en waar ze zich het meest mee kunnen associëren.
Een goed doordachte merkidentiteit is voor een bedrijf cruciaal en kan een duurzaam concurrentievoordeel opleveren. 𝗘𝗻 𝗲𝗲𝗻 𝗺𝗲𝗿𝗸 𝗻𝗲𝗲𝗿𝘇𝗲𝘁𝘁𝗲𝗻 𝗼𝗺𝘃𝗮𝘁 𝗺𝗲𝗲𝗿 𝗱𝗮𝗻 𝗮𝗹𝗹𝗲𝗲𝗻 𝗲𝗲𝗻 𝗹𝗼𝗴𝗼 𝗼𝘃𝗲𝗿𝗮𝗹 𝗼𝗽𝗽𝗹𝗮𝗸𝗸𝗲𝗻. Het gaat erom dat je visueel én verbaal communiceert
🤩 wie je bent;
💚 wat je doet;
♻️ hoe je dit doet;
🧐 waarom het belangrijk zou moeten zijn voor je doelgroep.
Misschien wel nog belangrijker is om consistent te zijn in al je communicatie:
– Blijf je teksten in dezelfde stijl schrijven. Ga dus niet ineens in ‘wij’ of in de derde persoon spreken als je eerst steeds ‘ik’ hebt gebruikt.
– Werk met een vast kleurenpalet en wijk hier niet vanaf. Als je dus steeds roze tinten en turquoise tinten gebruikt zoals wij, stap dan niet ineens over op rood.
– Behoud de stijl van de afbeeldingen. Als je allemaal tekeningen van een poppetje hebt op je website, staat het gek als je ineens een foto van een landschap neerzet.
Hulp nodig? Stuur me een berichtje! Ik help je graag bij het opfrissen van jouw huisstijl!